Tuchtrecht, klachten en geschillen
Het kan voorkomen dat een patiënt ontevreden is over de verkregen zorg en een klacht indient bij het tuchtcollege. Bijvoorbeeld als een arts naar de mening van een patiënt onzorgvuldig heeft gehandeld, te traag heeft opgetreden of onvoldoende voorlichting heeft gegeven. Er ontstaan dan tuchtklachten of er geschillen ten opzichte van zorgprofessionals en zorgorganisaties. Een tuchtklacht kan veel impact hebben. Het is voor de zorgprofessional daarom zaak om in een vroeg stadium bijstand te krijgen, zowel in juridische als in menselijke zin. Kienhuis Legal helpt u met beide.
Klachten
Wat we doen
Mensenwerk
We vinden het belangrijk om een duurzame oplossing te bereiken. Het is en blijft immers mensenwerk in de zorg, of het nu gaat om de zorgaanbieder of de patiënt/cliënt. Vanzelfsprekend zijn wij op de hoogte van de actuele wet- en regelgeving en rechtspraak, en van de ontwikkelingen in de zorg, kortom: de uitdagingen waar u voor staat.
Wij brengen onze kennis en ervaring graag aan u over, niet alleen door onze juridische dienstverlening maar ook door het schrijven van blogs, actuele berichten, artikelen en het geven van webinars en seminars.
Snel contact
Voor vragen kunt u ons altijd bellen. Of laat hier uw e-mailadres of telefoonnummer achter, dan wij nemen contact met u op.
Team Tuchtrecht, klachten en geschillen
Waar we bij helpen
Op een praktische, efficiënte en begrijpelijke manier, nemen wij juridische obstakels weg.